مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 مرداد 1399 ساعت 16:252020-07-30سياسي

عرفان عرفه


امید آنکه در روز عرفه انسان کامل و محور خلقت همو که حجت پروردگار بر زمین است و در غربت حضور در صحرای عرفات مناجات خوان کوی معبود است عرفان ما را نیز از او بخواهد شاید که آدم شویم.

- سرویس فرهنگی خبرگزاری فارس؛ شیراز  حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی مدیر حوزه علمیه فارس در یادداشتی به مناسبت روز عرفه نوشت: بسم الله الرحمن الرحیم عرفه روزی است که به قول سیدبن طاووس(ره) در کتاب اقبال یکی از بزرگترین اعیاد امت اسلام است اگرچه نا عید برآن گذاشته نشده است.

عرفه عید معرفت به خدا قبل از رسیدن به قرب پروردگار در عید قربان است و چه زیبا روزی است که معبود کریمانه عبدش را می بخشد و دعاهایش را مستجاب می کند و حتی فرزندان در شکمان مادرانشان نیز از مواهب آن بهره می گیرند.

کاش می شد در عرفات بود و از آن وادی به وصال عرفان عرفه رسید و به حضور رب العالمین بار یافت اما صد افسوس که ویروس کوچکی به نام کرونا امسال مسلمانان را از وصول به صحرای عرفه بازداشت و حسرت لمس نسیم آن را بر دل حاجیانی که بار سفر بسته بودند گذاشت اما این، گنجینه ارزشمند دعای عرفه است که توسط چراغ هدایت و کشتی نجات بشر برایمان به ارمغان گذاشته شد و چه زیباست آن کس که وسیله باریابی خود به حریم دوست را حسین(ع) قرار داده است و بی جهت نیست که پیامبر(ص) در این روز زیارت ام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عرفان عرفه

عرفان عرفه