مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 مرداد 1399 ساعت 16:502020-07-30سياسي

موانع اجرایی سد چناره در چرداول رفع شده است


با تلاش مسئولان ارشد استان، موانع اجرایی سد چناره در شهرستان چرداول رفع شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی پور احمد عصر پنجشنبه در بازدید نماینده مردم ایلام در مجلس از سد چناره در شهرستان چراداول گفت: بر اساس طرح مطالعاتی، سد چناره روی رودخانه ای به همین نام در حد فاصل استان های ایلام و کرمانشاه، در 24 کیلومتری اسلام آباد و 25 کیلومتری سرابله ساخته می شود.

وی افزود: ساخت سد چناره به عنوان یک پروژه ملی و تاثیرگذار در تامین آب شرب شهرستان های ایلام، سیروان و چرداول و همچنین تامین آب صنعت و آبیاری اراضی شهرستان چرداول سالهاست که به دلایلی از جمله عدم تخصیص آب و مشکلات و محدویت های مندرج در موافقتنامه اجرایی نشده بود که با پیگیری ها و حمایت استاندار ایلام و مساعدت وزیر محترم نیرو موانع برطرف و در حال آغاز فعالیت اجرایی است.

وی افزود: ظرف کمتر از دوسال تخصیص آب این طرح ابلاغ، مطالعات سد منطبق بر تخصیص ابلاغی بازنگری و به تصویب کمیته تخصصی ویژه شرکت مدیریت منابع آب ایران رسید و در سال 1398 موافقتنامه طرح اصلاح و در پیوست قانون بودجه سال جاری اعتباری برای این طرح پیش بینی شد.

مدیرعامل آب منطقه ای ایلام تصریح کرد: پس از اجرا و بهره برداری از این طرح بزرگ و موثر، تحولی اساسی در بخش صنعت و کشاورزی شهرستان چرداول و به تبع آن، رونق تو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موانع اجرایی سد چناره در چرداول رفع شده است

موانع اجرایی سد چناره در چرداول رفع شده است