مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 مرداد 1399 ساعت 23:302020-07-30اقتصادي

حفر چاه های غیر مجاز، تهدید جدی برای منابع آب زیرزمینی باخرز


 به گفته مدیر امور منابع آب تربت جام حفر چاه های کم عمق غیرمجاز در روستاهای باخرز، منابع آب زیرزمینی را با تهدید جدی مواجه کرده است.

- ایسنا/خراسان رضوی  به گفته مدیر امور منابع آب تربت جام حفر چاه های کم عمق غیرمجاز در روستاهای باخرز، منابع آب زیرزمینی را با تهدید جدی مواجه کرده است.

شهرستان باخرز با جمعیت حدود 50 هزار نفر، مرکز بیش از 50 روستاست.

با توجه به اینکه اشتغال زایی در حوزه صنعت در این شهرستان ضعیف است، عمده معیشت مردم در روستاها از طریق کشاورزی و دامپروری است.

یکی از مهمترین بحران هایی که بخش کشاورزی و منابع آب با آن مواجه است، حفر چاه های کم عمق و بهره برداری غیراصولی از آب های زیرزمینی است که به یک معضل جدی تبدیل شده است.

دسترسی آسان به آب های زیرزمینی با کمترین هزینه مهمترین عاملی است که باعث افزایش حفر چاه های غیرمجاز در بعضی از روستاهای شهرستان شده است.

با توجه به اینکه ادامه این روند می تواند افت شدید منابع آب را به همراه داشته باشد، مقابله با حفر این چاه ها به یک مطالبه عمومی بدل شده که البته اقداماتی نیز در این زمینه انجام شده است.

یوسف اختری در این خصوص به ایسنا گفت: به دلیل خصوصیات خاص زمین شناسی و جغرافیایی و بالا بودن سنگ بستر در بسیاری از مناطق باخرز، دسترسی به منابع آب زیرزمینی آسان است و همین امر باع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفر چاه های غیر مجاز، تهدید جدی برای منابع آب زیرزمینی باخرز

حفر چاه های غیر مجاز، تهدید جدی برای منابع آب زیرزمینی باخرز