مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 مرداد 1399 ساعت 02:402020-07-31ورزشي

لباس رسمی زوران طراحی می شود/ شناسایی 110 بازی بومی محلی در کرمانشاه


رییس هیات ورزش روستایی و بومی محلی استان کرمانشاه گفت: در راستای ثبت جهانی زوران بدنبال طراحی لباس رسمی این ورزش بومی هستیم.

- لباس رسمی "زوران" طراحی می شود/ شناسایی 110 بازی بومی محلی در کرمانشاه ایسنا/کرمانشاه رییس هیات ورزش روستایی و بومی محلی استان کرمانشاه گفت: در راستای ثبت جهانی زوران بدنبال طراحی لباس رسمی این ورزش بومی هستیم.

بهرام بهروش در مراسمی که توسط هیات بومی محلی در آستانه روز خبرنگار و برای تقدیر از ورزشی نویسان استان در روستای گردشگری شبانکاره روانسر برگزار شد، به تشریح آخرین روند فعالیت های انجام شده برای ثبت جهانی زوران پرداخت و با اشاره به ثبت ملی این ورزش به نام کرمانشاه در سنوات گذشته، اظهار کرد: زوران ورزشی ریشه دار و تاریخی در غرب کشور است و علیرغم اینکه چند استان متقاضی ثبت آن به نام خودشان بودند، چندسال پیش به نام کرمانشاه ثبت ملی شد.

وی تصریح کرد: پس از اینکه این رشته به نام کرمانشاه ثبت ملی شد، از حدود چهارسال پیش برنامه هایی را برای ثبت جهانی آن در دستور کار قرار دادیم.

رییس هیات بومی محلی استان ترویج و توسعه ورزش زوران را از مقدمات ثبت جهانی شدن آن دانست و افزود: طی سال گذشته در دو مرحله با برگزاری کارگاه های آموزشی به 70 نفر در سطح استان کارت مربیگری و داوری زوران دادیم تا گام هایی را ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لباس رسمی زوران طراحی می شود/ شناسایی 110 بازی بومی محلی در کرمانشاه

لباس رسمی زوران طراحی می شود/ شناسایی 110 بازی بومی محلی در کرمانشاه