مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 مرداد 1399 ساعت 06:152020-08-01اقتصادي

پایان نامه هایی جعلی، پست و مقام هایی واقعی


«در سال 2014، یک عضو فرهنگستان علوم ایران برآورد کرده بود که هر ساله حدود پنج هزار پایان نامه که برابر با 10 درصد پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترای ارائه شده در کشور است، - در سال 2014، یک عضو فرهنگستان علوم ایران برآورد کرده بود که هر ساله حدود پنج هزار پایان نامه که برابر با 10 درصد پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترای ارائه شده در کشور است، از بازار خریداری می شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه شرق نوشت: پایان نامه فروشی، مقاله فروشی، مدرک فروشی و در یک کلمه تقلب علمی؛ موضوعی مرتبط به علم که بارها البته سر از سیاست ایران و سابقه علمی سیاستمردان و زنان صاحب منصب هم درآورده و درست در همین روزها بحث تقلب یا سرقت علمی در پایان نامه بعضی از چهره های شاخص سیاست یا دانشگاه ایران هم مطرح است.

تقلب علمی اگرچه مختص به ایران نیست اما در سال های گذشته بارها و در نشریاتی معتبر نام ایران با این موضوع گره خورد.

ماجرا در سال 95 به اوج خود رسید و 58 مقاله محققان ایرانی از هفت نشریه علمی معتبر دنیا آن هم به دلیل تقلب علمی حذف شد و در همان سال با گزارش مجله ساینس از بازار پایان نامه فروشی در ایران ابعاد جهانی پیدا کرد.

وزارت علوم ایران همان سال 95 با تشکیل کمیته ای حذف 58 مقاله محققان ایرانی از سوی مجله معتبر نیچر را بررسی کرد که مشخص شد 398 نفر از پژوهشگران دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان نامه هایی جعلی، پست و مقام هایی واقعی

پایان نامه هایی جعلی، پست و مقام هایی واقعی