مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 مرداد 1399 ساعت 06:452020-08-01سياسي

محرم و آزمونِ کرونا!/عباس عبدی


از روزی که دین تبدیل به مناسک جمعی شد، اخلاق و عدالت به عنوان دو رکن اصلی آن به حاشیه رفت،  سخنگویان جدیدی برای تعبیر از دین پیدا شدند و سخنگویان اخلاقی و عدالت محور یا به حاشیه رفتند یا در مسلک جدید دینی در آمدند و پادوی سخنگویان آن شدند - ماجرای کرونا و سیاست‌های رسمی در مقابله با آن، دوباره به صدر مسائل کشور آمده است.

چند ماه پیش هنگامی که عالی‌ترین مقام کمیته مرتبط با این سیاستگذاری خوشحال بود که ایران در مبارزه با کرونا موفق شده است، فکر امروز را نکرده بود که اولین کشوری باشیم که وارد موج دوم شده‌ایم، موجی که بدتر از اولی است.

یا آن دیگری که فرصت نمی‌کرد پاسخ اروپایی‌ها را بدهد که ما چه کار کردیم که تا این حد موفقیت نصیب ما شده است!! در خیالش هم نمی‌گنجید که تابستان با چنین وضعیتی مواجه شویم.

به احتمال فراوان حالا پیاپی زنگ می‌زنند که چه کار کردید که مرگ و میر را به تابستان داغ منتقل کردید؟! واقعیت این است که ایران جز در حوزه درمان و آن نیز به کوشش کادر مجهز درمانی و بیمارستانی، کار ویژه‌ای در مقابله با کرونا نکرد، شاید هم وسع‌شان همین اندازه بود.

البته کوشیدند با محدود کردن انتشار اطلاعات و نیز تعاریف من‌درآوردی، به گونه‌ای وانمود کنند که آمارها، وضع ایران را خوب نشان می‌دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محرم و آزمونِ کرونا!/عباس عبدی

محرم و آزمونِ کرونا!/عباس عبدی