مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 مرداد 1399 ساعت 07:052020-08-01بين الملل

ترکی الفیصل بار دیگر افشاگری کرد


رییس سابق دستگاه اطلاعات عربستان از نقش کشورش در جنگ علیه شوروی در افغانستان و رابطه آن با بن لادن پرده برداشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، ترکی الفیصل، رییس سابق دستگاه اطلاعات عربستان با حضور در برنامه جعبه سیاه که از شبکه السبق پخش شد، با اشاره به نقش کشورش در جنگ علیه شوروی در افغانستان، اظهار کرد: آمریکا مخالفت خود را با ورود ارتش شوروی به افغانستان اعلام کرد و به دنبال آن زبیگنو برژینسکی، مشاور امنیت ملی آمریکا در دوران ریاست جمهوری جیمی کارتر برای اطلاع از اطلاعات موجود در پاکستان به اسلام آباد سفر کرد و از آنجا عازم عربستان شد و به ما اعلام کرد که آمریکا درصدد حمایت از مجاهدین در مقابل حمله شوروی به افغانستان است.

وی افزود: ملک خالد، (پادشاه وقت عربستان) به برژینسکی اعلام کرد که توافقی میان ریاض و اسلام آباد در این زمینه وجود دارد و توافق شد که این حمایت سه‌جانبه و بر اساس سه اصل باشد.

از جمله این سه اصل این بود که حمایت باید در نهایت محرمانگی صورت بگیرد تا بهانه‌ای به شوروی برای تعقیب عناصر مسلح در پاکستان داده نشود.

الفیصل گفت: عربستان مانع از اعزام پزشکان، معلمان و متخصصان مختلف از سراسر جهان و نه فقط عربستان به صورت داوطلب به افغانستان نشد تا سازمان‌های جهادی افغانستان از بین آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکی الفیصل بار دیگر افشاگری کرد

ترکی الفیصل بار دیگر افشاگری کرد