مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 مرداد 1399 ساعت 09:002020-08-01فرهنگي

گریزی به مشکلات خوشنویسان به بهانه نمایشگاه غلامحسین امیرخانی


علی شیرازی، هنرمند خوشنویس در مراسم افتتاحییه نمایشگاه آثار غلامحسین امیرخانی، درباره مشکلات صنف هنری خوشنویسان، گفت: در موقعیت فعلی مشکل معیشتی در همه صنوف هنر به وجود آمده، - اما در هنر خوشنویسی مشهودتر است و آن هم به دلیل حذف بخش کاربردی آن است.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از روابط عمومی گالری طراحی هنر، نمایشگاه آثار غلامحسین امیرخانی، هنرمند پیشکسوت عرصه خوشنویسی با عنوان استاد امیرخانی/ نستعلیق میراث ملی جمعه (10 مرداد) با حضور چهره های هنر خوشنویسی، هنرمندان و جمعی از چهره های فرهنگی هنری و در گالری طراحی هنر افتتاح شد.

با توجه به اعلام نام غلامحسین امیرخانی به عنوان گنجینه زنده بشری در خطِ نستعلیق و قرار گرفتن نام وی در فهرست ملی نادره کاران، حاملان میراث فرهنگی ناملموس ، مجموعه ای متشکل از 17 تابلو از آثار نستعلیق و چلیپانویسی استاد امیرخانی در معرض نمایش گذاشته شد.

علی شیرازی، هنرمند خوشنویس از جمله حاضران در این مراسم بود که در سخنانی اظهار کرد: میراث فرهنگی در یک اقدام قابل توجه نام استاد امیرخانی را به عنوان گنجینه زنده بشری در خط نستعلیق ثبت کرد و پیرو آن گالری طراحی هنر نیز مجموعه ای از آثار استاد را به مناسبت این اتفاق و گرامیداشت مقام ایشان در نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گریزی به مشکلات خوشنویسان به بهانه نمایشگاه غلامحسین امیرخانی

گریزی به مشکلات خوشنویسان به بهانه نمایشگاه غلامحسین امیرخانی