مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 مرداد 1399 ساعت 09:252020-08-01فرهنگي

پیشنهاد یک شاعر به فرهنگستان زبان و ادب فارسی برای خلق واژگان بهتر


اکرامی فر به فرهنگستان زبان و ادب فارسی پیشنهاد کرد: برای خلق واژگان بهتر است در کنار ادیبان از کارشناسان میان رشته ای همچون روانشناسی و مردم شناسی و فلسفه بهره ببریم تا کاربرد واژگان در سطوح و شرایط مختلف در فرهنگ عمومی بررسی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، محمود اکرامی فر شاعر و پژوهشگر زبان و ادبیات فارسی در برنامه گفت وگوی فرهنگی رادیو گفت وگو به دو نگاه زبان و ادبیات فارسی اشاره کرد و گفت: در یک نگاه زبان فارسی وسیله ای ارتباطی است وابزاری که متناسب با شرایط برای کارکرد مناسب باید تغییر کند و نگرانی زمانی است که این تغییر تبدیل به تحول شود در تعریفی دیگر این زبان یک میراث است و امری معنوی و معنایی است که باید حفظ شود.

وی افزود: اگر حتی زبان را یک وسیله ارتباطی هم تعریف کنیم با نگاه به کتاب های دوران های گذشته باز هم متوجه تغییر می شویم همانطور که امروز ما شاهنامه، گلستان و بوستان و مثنوی و.

را معنا می کنیم اما شعر معاصر نیازی به معناکردن ندارد و فهم همگانی را شامل می شود و اگر شعر و متنی نیاز به معنا داشته باشد یعنی زبان از نظر ساختاری تغییر کرده است و حتی باز هم این معناکردن باز هم نمی تواند معنای اصلی ساختار زبانی مورد نظر شاعر باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد یک شاعر به فرهنگستان زبان و ادب فارسی برای خلق واژگان بهتر

پیشنهاد یک شاعر به فرهنگستان زبان و ادب فارسی برای خلق واژگان بهتر