مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 مرداد 1399 ساعت 05:052020-08-02حوادث

تندباد با سرعت 126 کیلومتر بر ساعت دلگان را درنوردید


مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: تندباد شدید با سرعت 126 کیلومتر بر ساعت دلگان در غرب استان را درنوردید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان، محسن حیدری اظهار داشت: وزش این تندباد در اثر انرژی بالای ابرهای جوششی و همرفت شدید هوا روی داده که بر اساس گزارش ها در برخی مناطق منجر به بروز خسارت نیز شده است.

وی با بیان اینکه وقوع تندبادهای شدید موقت از ویژگی های سامانه های همرفتی است، افزود: این تندباد شدید در حالی روی داده که دلگان در شبانه روز گذشته با دمای 47 درجه سلسیوس گرم ترین شهر استان نیز بوده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: علاوه بر وزش این باد شدید، رگبار باران نیز دلگان را فرا گرفت به طوری که از ایستگاه خودکار شهر گلمورتی 10 میلی متر باران گزارش شده است.

وی بیان کرد: در قصرقند نیز تندباد مشابهی با سرعت 101 کیلومتر بر ساعت روی داده است که در برخی مناطق منجر به خیزش گردوخاک و کاهش موقتی دید افقی شده است.

حیدری گفت: یکی از ویژگی های سامانه های همرفتی بارش های کم دامنه و نقطه ای در محدوده مکانی بسیار کوچک و بازه زمانی بسیار کوتاه است که گاهی همراه با تندباد موقتی روی می دهد و منجر به آبگرفتگی و جریان یافتن رودخانه های محلی و بروز خسارت می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تندباد با سرعت 126 کیلومتر بر ساعت دلگان را درنوردید

تندباد با سرعت 126 کیلومتر بر ساعت دلگان را درنوردید