مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 مرداد 1399 ساعت 07:502020-08-02اجتماعي

نجوم شناسی بستری مهیا برای توسعه گردشگری ابرکوه


پیدا شدن شهاب سنگ در مناطق کوه باغک و کوه اعلا ابرکوه و همچنین فقدان آلودگی نوری در این شهرستان، بستر مناسبی برای ایجاد رصدخانه و اجرای برنامه های مختلف نجوم شناسی است که می تواند موجب جذب گردشگر و توسعه این صنعت شود.

- ایسنا/یزد پیدا شدن شهاب سنگ در مناطق کوه باغک و کوه اعلا ابرکوه و همچنین فقدان آلودگی نوری در این شهرستان، بستر مناسبی برای ایجاد رصدخانه و اجرای برنامه های مختلف نجوم شناسی است که می تواند موجب جذب گردشگر و توسعه این صنعت شود.

ابرکوه در سال های دور مهد پرورش عالمان بزرگی بوده که بعضاً در علوم مختلف به اجتهاد رسیده و از برجسته ترین افراد روزگار خویش بوده اند؛ از جمله ی آنها می توان از آقا میرزا عبدالغنی یاد کرد که در فاصله زمانی قرن 13 و اوایل قرن 14 هجری قمری در شهرستان ابرکوه می زیسته و در 14 علم از جمله علم نجوم به درجه اجتهاد رسیده بود.

هر چند براساس شواهد موجودی از این دست، علم نجوم در ابرکوه سابقه ای دیرینه داشته و بسترهای آن نیز برای علاقه مندان در قرون گذشته فراهم بوده است اما به مرور زمان این علم کمرنگ شده تا این که در سال های اخیر علاقه مندان به این حوزه با تشکیل انجمن هفت اورنگ کویر تحت نظر پژوهش سرای دانش آموزی ابرکوه، فعالیت های اخترشناسی در این شهرستان را از سر گرفتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نجوم شناسی بستری مهیا برای توسعه گردشگری ابرکوه

نجوم شناسی بستری مهیا برای توسعه گردشگری ابرکوه