مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 مرداد 1399 ساعت 08:152020-08-02فرهنگي

احیای هنر ساخت دوتار در تربت حیدریه


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه از احیای ساخت ساز دوتار به عنوان یکی از محبوب ترین ابزارهای موسیقی مقامی، خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تربت حیدریه، علی محمدی پیش از ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه که درمحل این اداره برگزار شد، اظهار کرد: اکنون در منطقه تربت حیدریه و زاوه تعداد 6 هنرمند مشغول به ساخت ساز سنتی و محلی هستند و در راستای حمایت از این هنرمندان غرفه ای در محل رباط تاریخی طبسی واگذار شده که استقبال علاقه مندان را در پی داشته است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه گفت: دوتار یکی از مهم ترین و کهن ترین ابزارهای موسیقی ایرانی است که ظرف سالیان متمادی در اکثر نقاط ایران نظیر شرق، جنوب و شمال خراسان، مازندران و مناطق ترکمن نشین نواخته می شده و اکنون نیز از جمله سازهای موسیقایی معاصر ایران است و ساخت آن در میان اقوام مختلف ایران انجام می شده است.

وی افزود: مهارت ساخت و نواختن دوتار در زمره قدیمی ترین، رایج ترین و محبوب ترین فعالیت هنری کشور در حوزه موسیقی است و این ساز یکی از مهم ترین ادوات موسیقی فولکلوریک مناطق روستایی و شهری ایران است.

فعالیت 9 هنرمند در کارگاه احیای سازهای سنتی نوازنده و هنرمند ساخت دوتار نیز با  بیان اینکه هدف از برپایی کارگاه حفظ و احیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای هنر ساخت دوتار در تربت حیدریه

احیای هنر ساخت دوتار در تربت حیدریه