مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 مرداد 1399 ساعت 19:252020-08-02حوادث

نجات کوهنورد مصدوم در قله «کول جنو» اشترانکوه پس از 15 ساعت عملیات


مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان از نجات بانوی کوهنورد بعد از 15 ساعت عملیات نفس گیر و طاقت فرسا از روی دیواره های قله «کول جنو» اشترانکوه خبر داد.

- خرم آباد- مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان از نجات بانوی کوهنورد بعد از 15 ساعت عملیات نفس گیر و طاقت فرسا از روی دیواره های قله کول جنو اشترانکوه خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، صارم رضایی شامگاه یکشنبه در سخنانی با اشاره به اینکه روز شنبه 99/5/11 رأس ساعت 20:15 طی اعلام حادثه از سوی یک کوهنورد مبنی بر افت شدید فشار خون و گرفتار شدن همنوردش در قله کول جنو که یک خانم 34 ساله اهل تهران بود دو تیم امداد و نجات کوهستان از جمعیت هلال احمر شهرستان ازنا را به محل حادثه اعزام کردیم.

وی گفت: با توجه به اینکه کوهنوردان اطلاعات دقیقی از محل حادثه خود نداشتند و تلفن همراهشان دائم دچار مشکل می شد بعد از چند ساعت تلاش تیم پشتیبانی و گرفتن مختصات جغرافیای آنها مشخص شد که این تیم دو نفره پس از صعود به قله در هنگام برگشت از همان محل صعود و از روی تیغه ها بر می گردند (مسیر اصلی برگشت قله کول جنو از مسیر شصت خدا است) و از مسیر اصلی خارج شده و گرفتار می شوند که خوشبختانه تیم پیشرو در مدت زمان چهار ساعت با توجه به تاریکی هوا خود را موقتاً در روی تیغه کول جنو نرسیده به قله رساندند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نجات کوهنورد مصدوم در قله «کول جنو» اشترانکوه پس از 15 ساعت عملیات

نجات کوهنورد مصدوم در قله «کول جنو» اشترانکوه پس از 15 ساعت عملیات