مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 مرداد 1399 ساعت 19:552020-08-02اجتماعي

اجرای مترو قم در بافت فرسوده عامل کندی پیشرفت پروژه


معاون فنی و عمرانی شهرداری قم یکی از دلایل کندی پیشرفت مترو را اجرای پروژه در بافت فرسوده و بافت شهری دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، عباس حلوایی زاده در خصوص آخرین وضعیت پیشرفت مترو قم اظهار کرد: پروژه نسبت به قبل تغییرات زیادی دارد و ساخت ایستگاه و تونل کاری طاقت فرساست که در بافت شهری اتفاق می افتد، زیرا تمامی خطوط ریلی در بافت های فرسوده و قدیمی شهر قرار دارد تا این مسیر شهر را از ترافیک دور کنیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم ابراز کرد: از طرفی قانون دست ما را بسته است و نمی توانیم از پلاک های ثبتی شهروندان حرکت کنیم و عمده عبور از خطوط محورهای اصلی باید اتفاق افتاده باشد.

حلوایی زاده با بیان اینکه با توجه به طراحی در مسیر، چند نقطه کندی اجباری وجود داشت که پارکینگ و بلوار سردار شهید سلیمانی از نقاط اجباری محسوب می شود، افزود: برخی از نقاط باید بالغ بر 25 متر زیرزمین را حفر می کردیم که این اقدام انجام شده است.

وی ادامه داد: در طول مسیر فاز یک خط اول مترو  700 تا 1000 متر اجرای ایستگاه را داشتیم که 120 متر طول و 30 متر عرض هر ایستگاه است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به رعایت مسائل فنی و ایمنی در طول پروژه، افزود: در قسمت های عبور تی بی ام، وقتی خاکبرداری انجام می شد، سازه های بتنی نصب می گردید که مشکلی ایجاد نمی ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای مترو قم در بافت فرسوده عامل کندی پیشرفت پروژه

اجرای مترو قم در بافت فرسوده عامل کندی پیشرفت پروژه