مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 مرداد 1399 ساعت 04:552020-08-03اقتصادي

عارضه یابی و آسیب شناسی وضعیت سهام عدالت


طبق نتایج پژوهشی از شبکه کانون های تفکر ایران (ایتان)، «دادن اختیار فروش سهام به مردم»، «تنها راه نجات سهام عدالت» دانسته شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، عارضه یابی وضعیت سهام عدالت پس از گذشت بیش از یک دهه از اجرای این طرح نشان می دهد که نبود شفافیت و اطلاع رسانی مناسب درباره نحوه تاثیر گذاری مردم ، عدم تخصص و خبرگی نمایندگان سهام عدالت در هیئت مدیره شرکت ها و همچنین نبود ساز و کار نظارتی بر عملکرد نمایندگان سهام عدالت اشکالاتی را ایجاد نموده است.

جهت نجات و تعیین تکلیف وضعیت سهام عدالت لازم است پس از اطلاع رسانی کامل نسبت به عملکرد شرکت های سهام عدالت و همچنین بورسی کردن شرکت های غیر بورسی سهام عدالت، اختیار فروش سهام به مردم داده شود.

ضرورت پرداختن به وضعیت سهام عدالت با گذشت بیش از یک دهه از اجرای طرح سهام عدالت، این طرح هنوز به اهداف اعلام شده خود دست نیافته است و وضعیت آن در ابهام قرار دارد.

با توجه به تعداد بالای سهام داران این طرح که حدود 60 درصد مردم را تشکیل می دهد، ضرورت دارد که هر چه سریع تر، وضعیت سهام و مدیریت شرکت های سهام عدالت شفاف و تعیین تکلیف شود.

هدف این پژوهش عارضه یابی و آسیب شناسی وضعیت موجود سهام عدالت و ارائه راهکارهایی برای حل آن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عارضه یابی و آسیب شناسی وضعیت سهام عدالت

عارضه یابی و آسیب شناسی وضعیت سهام عدالت