مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 مرداد 1399 ساعت 06:052020-08-03سياسي

ظرفیتهای کانون داوری برای جامعه تبیین شود


یکی از مؤلفه های جامعه مدنی واگذاری برخی امور حاکمیت به نهادهای مردمی غیردولتی است که نهاد داوری، نمونه بارز تجلی توسعه قضایی با استفاده از مشارکت مردم است.

- یزدـ رییس دادگستری استان یزد گفت: یکی از مؤلفه های جامعه مدنی واگذاری برخی امور حاکمیت به نهادهای مردمی غیردولتی است که نهاد داوری، نمونه بارز تجلی توسعه قضایی با استفاده از مشارکت مردم است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، غلامعلی دهشیری، صبح امروز در دیدار با اعضای هیئت مدیره کانون داوری استان یزد، مشارکت مردم در امور حاکمیت را یک ارزش و حرکت سازنده دانست و اظهار داشت: وجود 25 مؤسسه داوری با 150 داور منفرد، در کمتر از سه سال فعالیت این کانون، با رعایت استانداردهای لازم یک آمار قابل اتکا و قابل تحسین است.

وی تصریح کرد: با واگذاری همه امور مرتبط به امر میانجیگری، سازش و داوری به مرکز توسعه حل اختلاف، انتظار است امور مرتبط با این مسئله به یک نظم و نظام و سامان مناسبی برسد.

دهشیری، مزایا و ظرفیت داوری را قابل توجه ارزیابی کرد و افزود: وجود قضات بازنشسته با تجربه کاری بالا، برخی از افراد صاحب فن و علمی و اساتید دانشگاه در امور داوری، این نهاد را به یک نهاد اثرگذار تبدیل کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظرفیتهای کانون داوری برای جامعه تبیین شود

ظرفیتهای کانون داوری برای جامعه تبیین شود