مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 مرداد 1399 ساعت 02:052020-08-03فرهنگي

دیدیم اجرای ما در آمار فوتی ها تاثیری ندارد!


احمد دهقان که این روزها نمایش «به دنبال بخت» را روی صحنه برده است، اجرای این نمایش را پاسخی به یک ضرورت اجتماعی دانست و گفت: متاسفانه در جامعه ما هنوز هم حقوق زنان آن گونه که باید و شاید، - احمد دهقان که این روزها نمایش به دنبال بخت را روی صحنه برده است، اجرای این نمایش را پاسخی به یک ضرورت اجتماعی دانست و گفت: متاسفانه در جامعه ما هنوز هم حقوق زنان آن گونه که باید و شاید، مورد احترام نیست.

این کارگردان جوان تئاتر که نمایش خود را در تالار محراب اجرا می کند، در گفتگو با ایسنا از علاقه خود به شیوه های نمایش ایرانی و نیز تجربه اجرای تئاتر در دوران کرونایی سخن گفت.

او که دانشجوی تئاتر است درباره انتخاب شیوه منسوخ شده نقل زنانه برای اجرای نمایشش توضیح داد: هر یک از شیوه های اجرای نمایش در هر جای جهان به دلیل یکسری از ضرورت ها و شرایط خاص به وجود آمده اند.

دهقان ادامه داد: ریشه شیوه اجرای نقل زنانه هم به دوره قاجار برمی گردد که زنان اجازه حضور روی صحنه را نداشتند و تلاش می کردند راهی به صحنه بیابند.

او ابراز تاسف کرد: امروز هم حقوق زنان در خیلی از موارد از بین می رود آنان همچنان محدودیت های بسیار دارند و اگر من این زخم کهنه را باز کرده ام، به همین دلیل است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدیم اجرای ما در آمار فوتی ها تاثیری ندارد!

دیدیم اجرای ما در آمار فوتی ها تاثیری ندارد!