مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 مرداد 1399 ساعت 06:202020-08-04پزشكي

چرا آمار تلفات کرونا کمتر از میزان واقعی است؟


متخصصان دنیا به بررسی مهم‌ترین دلایلی پرداخته‌اند که باعث می‌شود آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در کشورهای مختلف کمتر از میزان واقعی آن باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، «ما به‌صورت قطعی معتقدیم فوتی‌هایی بوده‌اند که ما در آمار تلفات کرونا لحاظ نکرده‌ایم» این اظهارنظر «جنیفر نوزو» متخصص مرکز امنیت بهداشتی دانشگاه جان‌هاپکینز آمریکا در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز است.

از هشت ماه پیش که ویروس کرونا در چین شیوع پیدا کرد، پیگیری آمار روزانه به یک بخش ثابت در زندگی مردم دنیا تبدیل شده و همه معادلات مربوط به محدودیت‌ها و از سرگیری فعالیت‌های اجتماعی را همین اعداد و نمودارهای کاهش و افزایش آنها معلوم می‌کند اما از همان ابتدای شیوع کرونا، در کشورهای مختلف حرف و حدیث‌های زیادی در خصوص واقعی بودن یا نبودن این آمارها مطرح بوده است.

از جمله در فرانسه، انگلیس و برزیل تفاوت‌های آماری باعث انتقاد گسترده رسانه‌ها شده است.

در این گزارش به برخی از این موارد و نیز به علت‌هایی پرداخته‌ایم که باعث پدیدآمدن این تردیدها در نقاط مختلف دنیا شده است.

وضعیت بغرنجی که نیازمند تغییر است در اردیبهشت ماه، شبکه تلویزیونی فرانس 24 در گزارشی به کتابی پرداخت که «ماری لوپن» رهبر جبهه ملی فرانسه نوشته است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا آمار تلفات کرونا کمتر از میزان واقعی است؟

چرا آمار تلفات کرونا کمتر از میزان واقعی است؟