مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 مرداد 1399 ساعت 08:202020-08-04سياسي

نعمت احمدی: با تمدید نکردن استجازه اقتدار را به دادگستری برگردانید


نعمت احمدی معتقد است استجازه برای شرایط خاص زمانی خود بوده و امروز نتایج آن باید بررسی شود و با تمدید نکردن آن اقتدار دادگستری به آن بازگردانده شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروزگار ، حذف قواعد شکلی رسیدگی قضایی در محاکم ویژه اقتصادی و تسری تبصره ماده 48 به آن محاکم از روزهای ابتدایی اجرای استجازه توسط رییس پیشین قوه قضاییه با انتقادات بسیاری همراه بود و به گفته حقوقدانان خاطره دوران حذف دادسرا و ایجاد دادگاه‌های عمومی را زنده می‌کرد تا درنهایت هم با هزینه بسیار، دادسراها احیا شدند.

حال با گذشت دوسال به نقطه پایانی برپایی این محاکم نزدیک می‌شویم و نتایج این دادگاه‌ها قابل بررسی است و می‌توان با نقدی موشکافانه و علمی و حقوقی از نکات مثبت و منفی آن سخن گفت تا برای تصمیم بزرگ پیش روی رییس قوه قضاییه آماده شد.

حجت‌الاسلام رییسی باید 20 مرداد تصمیم بگیرد می‌خواهد تمدید استجازه را از مقام رهبری درخواست یا رسیدگی قضایی را مطابق قوانین آمره احیا کند.

آرای محاکم ویژه، متقن و دقیق نیستند دکتر نعمت احمدی حقوقدان در گفت‌وگو با روزگار با بیان اینکه «محاکم ویژه اقتصادی طی دوسال فعالیت خود نتوانسته‌اند اهداف مدنظر را برآورده کنند و بر ابهامات افزوده‌اند»، گفت: آیین دادرسی کیفری از قواعد آمره است و این دگرگونی که برای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نعمت احمدی: با تمدید نکردن استجازه اقتدار را به دادگستری برگردانید

نعمت احمدی: با تمدید نکردن استجازه اقتدار را به دادگستری برگردانید