مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 مرداد 1399 ساعت 04:402020-08-05بين الملل

دولت سودان با گروههای مسلح توافق نهایی صلح امضا میکند


نخست وزیر سودان با بیان اینکه دولتش دستاوردهای چشمگیری از جمله بازگشت کشور به جامعه بین الملل به دست آورده، از تحقق صلحی جامع با گروههای مسلح سودان در آینده نزدیک خبر داد.

- نخست وزیر سودان با بیان اینکه دولتش دستاوردهای چشمگیری از جمله بازگشت کشور به جامعه بین الملل به دست آورده، از تحقق صلحی جامع با گروههای مسلح سودان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه الشرق الاوسط نوشت، عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان در آستانه نخستین سالروز امضای توافقنامه سیاسی برای تقسیم قدرت میان نیروهای انقلاب سودان یعنی ائتلاف آزادی و تغییر و شورای نظامی که به تشکیل دولت انتقالی منجر شد، اعلام کرد، ظرف چند هفته آتی، یک توافق نهایی صلح بین دولت انتقالی و جنبش های مسلح به امضا می رسد.

دولت و تعدادی از گروههای مسلح در دارفور و دو منطقه نیل آبی و کردفان جنوبی در ماه ژوییه بر سر مشارکت این گروهها در دولت انتقالی به توافق رسیدند و در حال حاضر دو طرف برای تعیین تکلیف پرونده تدارکات امنیتی و امضای توافقنامه صلح مشغول مذاکره هستند.

وی گفت، دولت انتقالی با وجود چالش های زیادی که پیش روی خود داشت، به بسیاری از وظایفش عمل کرد از جمله اینکه کشور را قدرتمندانه به جامعه بین الملل بازگرداند و پیشرفت خوبی در پرونده صلح کسب کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت سودان با گروههای مسلح توافق نهایی صلح امضا میکند

دولت سودان با گروههای مسلح توافق نهایی صلح امضا میکند