مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 مرداد 1399 ساعت 05:252020-08-05اقتصادي

خسارت 17 هزار هکتاری مزارع برنج صومعه سرا به دلیل بارش زیاد باران


مدیر جهاد کشاورزی صومعه سرا با بیان اینکه 17 هزار هکتار از اراضی شالی شهرستان در بارش های اخیر دچار خسارت شد، گفت: متأسفانه بارش باران بی موقع، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از صومعه سرا، بارندگی های اخیر در گیلان که از اویل هفته اخیر آغازشده و در برخی ساعت ها به صورت رگباری و شدید است، برداشت محصول برنج را که با رنج و مشقت کشاورز به این مرحله رسیده با آسیب ها و خسارت های جبران ناپذیری مواجه کرده است.

خوشه های طلایی که با بارش باران با خاک یکسان شدند و با زمین افتادنشان، غم دل کشاورز را که با هزینه های سرسام آور به این مرحله رسانده بود دوچندان کرد و تمام  برنامه ها و معادلات کشاورزان از زمان برداشت تا ارزش محصول برهم زد.

مرداد، مهم ترین و حساس ترین ماه در استان گیلان ازلحاظ برداشت برنج محسوب می شود که آفتاب در این ماه، نقش مهمی در اقتصاد کشاورزی گیلان دارد و کشاورزان باید در این ماه حاصل پنج ماه رنج و تلاش خود را برداشت کنند.

  از یک سو شالی کاران چشم به آسمان دارند تا ابرهای باران زا به کنار روند و آفتاب پرتوهای خود را بر شالیزارهای آنان بتاباند و موجب مرزدار شدن و رسیدگی خوشه های برنج شود و از سوی دیگر، نگران ادامه شرایط جوی فعلی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت 17 هزار هکتاری مزارع برنج صومعه سرا به دلیل بارش زیاد باران

خسارت 17 هزار هکتاری مزارع برنج صومعه سرا به دلیل بارش زیاد باران