مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 مرداد 1399 ساعت 08:052020-08-05اقتصادي

رها سازی 60 میلیون متر مکعب آب از سد کوثر گچساران /ذخیره 514 میلیون مترمکعبی آب


مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران با اشاره به اینکه امسال 60میلیون متر مکعب آب در 2 مرحله از این سد رها سازی شده است، گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته 20 میلیون متر مکعب آب از سد کوثر در شهریور ماه امسال رهاسازی می شود.

- اکبر خدری امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: سد کوثر تنها سد بتنی مورد استفاده در کهگیلویه و بویراحمد است که آب آن  از رودخانه خیرآباد تأمین می شود.

 وی ادامه داد:  این سد سالانه  آب آشامیدنی 20 شهر و 2 هزار روستا با جمعیتی افزون بر 2 میلیون و 500 هزار نفر از ساکنان استان های هرمزگان، بوشهر، خوزستان فارس و تعدادی از شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد را تامین می کند.

مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران با اشاره به اینکه در حال حاضر  حجم آب موجود در مخزن سد کوثر 514 میلیون متر مکعب است،گفت: ظرفیت گنجایش مخزن سد کوثر 580 میلیون مترمکعب است.

وی در ادامه به رهاسازی آب از سد کوثر اشاره و ابراز کرد: امسال در 2 مرحله آب از سد کوثر رهاسازی شده است.

خدری با اشاره به اینکه تاکنون 60 میلیون مترمکعب آب از سد کوثر با هدف مدیریت آب این سد و پیشگیری از سرریز و سیلاب رها سازی شد، عنوان کرد: در فروردین ماه امسال 40 میلیون متر مکعب آب و در تیرماه امسال 20میلیون متر مکعب آب رهاسازی شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رها سازی 60 میلیون متر مکعب آب از سد کوثر گچساران /ذخیره 514 میلیون مترمکعبی آب

رها سازی 60 میلیون متر مکعب آب از سد کوثر گچساران /ذخیره 514 میلیون مترمکعبی آب