مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 مرداد 1399 ساعت 08:352020-08-05بين الملل

وال استریت ژورنال محل تأسیسات استخراج کیک زرد در عربستان سعودی را مشخص کرد


یک روزنامه آمریکایی به نقل از مقامی غربی فاش کرد که تأ سیسات استخراج کیک زرد در عربستان سعودی در منطقه ای در شمال غرب این کشور قرار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام غربی فاش کرد که محل استخراج کیک زرد در منطقه دورافتاده العلا در شمال غرب عربستان سعودی واقع شده است.

طبق گزارش این روزنامه آمریکایی، برخی مقامات غربی در این خصوص گفته اند که عربستان سعودی با کمک چین تأسیساتی برای تولید کیک زرد اورانیوم تأسیس کرده است؛ تأسیساتی که از آن برای سوخت رآکتورهای هسته ای استفاده می شود.

در این گزارش اشاره شده است که این اقدام عربستان باعث شده است مقامات آمریکایی درباره اینکه ریاض گزینه توسعه سلاح های هسته ای را همچنان پابرجا نگه داشته است، ابراز نگرانی کنند.

این روزنامه آمریکایی همچنین اشاره کرده است که برخی از قانونگذاران دموکرات و جمهوری خواه کنگره آمریکا از اظهارات سال 2018 محمد بن سلمان ولی عهد سعودی در خصوص اینکه اگر تهران اقدام به توسعه بمب هسته ای کند، این کشور نیز این کار را انجام خواهد داد، ابراز نگرانی کرده اند.

طبق گزارش وال استریت ژورنال، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از سخن گفتن درباره اینکه آیا واشنگتن در خصوص این مسئله با ریاض رایزنی داشته است، خودداری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وال استریت ژورنال محل تأسیسات استخراج کیک زرد در عربستان سعودی را مشخص کرد

وال استریت ژورنال محل تأسیسات استخراج کیک زرد در عربستان سعودی را مشخص کرد