مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 مرداد 1399 ساعت 09:252020-08-05اقتصادي

عبدالصمد خرمشاهی: وقت بررسی نقاط قوت و ضعف استجازه فرا رسیده است


عبدالصمد خرمشاهی معتقد است اکنون زمان آن رسیده تا نکات مثبت و منفی استجازه بررسی و کارشناسی شود و این تصمیم مورد بازبینی قرار گیرد.

«پیشگیری بهتر از درمان است»، جمله‌ای معروف که این‌بار عبدالصمد خرمشاهی با بیان آن تاکید کرد چرا باید عملکرد سازمان‌های نظارتی به شکلی باشد که هر روز شاهد پرونده‌هایی با ارقام نجومی در حوزه جرایم اقتصادی باشیم؟ بسیاری از حقوقدانان معتقدند یکی از مهمترین راهکارهای مقابله با مفاسد اقتصادی حذف بسترهای وقوع جرم با نظارت‌های دقیق و به موقع است زیرا احکام اعدام و حبس‌های سنگین در محاکم ویژه اقتصادی هم نتوانسته‌اند بازدارندگی لازم رادر جامعه داشته باشند.

استفاده از قضات و کارشناسان متخصص اجتناب ناپذیر استعبدالصمد خرمشاهی وکیل پایه یک دادگستری و حقوقدان در گفت‌وگو با روزگار در نقد و بررسی عملکرد دوساله محاکم ویژه اقتصادی گفت: در بررسی عملکرد این محاکم باید از منظرهای مختلف به مساله نگاه کرد.

از یک منظر با ایجاد مجتمع ویژه تخصصی و به کار گیری قضات با تجربه و کارشناسان خبره در این حوزه روند کار در رسیدگی به جرایم اقتصادی حرفه‌ای تر شده است.

این حقوقدان ادامه داد: بحث جرایم اقتصادی ابعاد مختلفی دارد که یک قاضی با تجربه و مسلط به قوانین و جرایم این حوزه می‌تواند درم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عبدالصمد خرمشاهی: وقت بررسی نقاط قوت و ضعف استجازه فرا رسیده است

عبدالصمد خرمشاهی: وقت بررسی نقاط قوت و ضعف استجازه فرا رسیده است