مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 مرداد 1399 ساعت 14:552020-08-05حوادث

سازمان آتش نشانی شهرقدس به دستگاه های نوین اطفای حریق مجهز شد


رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قدس گفت: سازمان آتش نشانی قدس به همت شهرداری این شهر به دستگاه های نوین اطفای حریق مجهز شد.

- محسن همیانی در گفت وگو با خبرنگار مهر ، از تجهیز سازمان آتش نشانی قدس به دستگاه های نوین اطفای حریق و آموزش آتش نشانان و تمرین نحوه استفاده از دستگاه توربکس که مخصوص تولید کف جهت استفاده در برخی عملیات های اطفای حریق در فضاهای بسته با دسترسی بسیار محدود است خبر داد و اظهار داشت: توربکس ، دستگاهی کاربردی و نوین در حوزه آتش نشانی است که علاوه بر تخلیه دود، پاشیدن کف به روی آتش را نیز انجام می دهد.

وی افزود: کف ماده ای است که برای خاموش کردن آتش سوزی مایعات قابل اشتعال به کار می رود چرا که اثر کف در اطفای حریق های مایعات بیشتر است.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قدس گفت: توربکس بیشتر در محیط های بسته که امکان جمع شدن دود بسیار زیاد است، استفاده می شود.

دود توسط دستگاه مکش یافته و از طریق یک لوله خرطومی به بیرون راه می یابد.

همیانی درباره عملکرد این دستگاه گفت: فن کف ساز توربکس با تولید حجم عظیمی از فوم انبساط بالا به سرعت آتش را مهار و خاموش می کند که می تواند در برخی عملیات های حساس ابزاری بسیار حیاتی و اثرگذار باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان آتش نشانی شهرقدس به دستگاه های نوین اطفای حریق مجهز شد

سازمان آتش نشانی شهرقدس به دستگاه های نوین اطفای حریق مجهز شد