مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 مرداد 1399 ساعت 05:402020-08-06اقتصادي

آنچه از طرح عظیم اِحیای اراضی خوزستان باید بدانیم


اگر چه طرح 550 هزار هکتاری در استان خوزستان فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشت اما اجرای آن سبب سبب افزایش تولید محصولات کشاورزی و ایجاد صدها هزار فرصت شغلی مشتقیم و غیر مسقیم شد.

-   پیش بینی اشتغال 300 هزار نفر در طرح 550 هزار هکتاری وی با بیان اینکه طرح 550 هزار هکتاری اشتغال دائمی را بوجود آورده است، گفت: در افق این طرح، اشتغالزایی بیش از 300 هزار نفر بطور مستقیم و غیرمستقیم، و افزایش تولید محصولات کشاورزی قریب به 9 میلیون تن را پیش بینی کرده ایم.

صالحی نژاد افزود: وقفه در اجزای فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری ممکن است سبب بیکار شدن 5 هزار نفر بدون احتساب خانوار های تعداد مذکور و بوجود آوردن مشکلات، تبعات منفی اجتماعی و همچنین تحمیل هزینه های اضافی خواهد شد.

  جلوگیری از مهاجرت از نتایج اجرای طرح 550 هزار هکتاری کوروش قیصری نیا، مدیر اجرایی طرح 550 هزار هکتاری در استان خوزستان و ایلام می گوید:  با احیای زمین ها و رونق کشاورزی در طرح 500 هزار هکتاری مقام معظم رهبری شاهد مهاجرت از شهر ها به روستا ها و ایجاد اشتغال موقت و پایدار در 2 بخش شده که یک بخش آن زمان اجرای پروژه برای نیرو های بومی منطقه بود و اشتغال پایدار مربوط به زمانی است که کشاورزان به تداوم تولید محصولات در اراضی خود شده و اقتصاد در گردش باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنچه از طرح عظیم اِحیای اراضی خوزستان باید بدانیم

آنچه از طرح عظیم اِحیای اراضی خوزستان باید بدانیم