مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 مرداد 1399 ساعت 10:502020-08-08پزشكي

هشدار دامپزشکی تهران/ شیوع بیماری تب 3 روزه دامی


مهم ترین علایم این بیماری تب بالا، لرزش، بی اشتهایی، افزایش ترشحات بینی، کاهش تولید شیر، لنگش و زمین گیرشدن حیوان است - اداره کل دامپزشکی استان تهران نسبت به شیوع بیماری تب سه روزه دامی هشدار داد و اعلام کرد: این یک بیماری ویروسی و عفونی دامی و غیرقابل انتقال به انسان است که تنها گاو و گاومیش به آن مبتلا می شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروز شنبه اداره کل دامپزشکی استان تهران، جمیله سیرتی معاون سلامت این اداره کل در باره گسترش این بیماری دامی گفت: گسترش این بیماری بستگی به جمعیت حشرات ناقل، شدت و مسیر بادهای غالب فصلی دارد که موجب انتقال حشرات به سایر مناطق می‌شود.

وی ، یکی دیگر از راه‌های انتقال این بیماری را حمل و نقل دام‌های آلوده و مبتلا از یک منطقه به منطقه دیگر عنوان کرد و افزود: با توجه به افزایش دما و فراهم شدن امکان رشد و تکثیر انواع حشرات احتمال بروز برخی بیماری‌ها از جمله تب سه روزه و لمپی اسکین در دام‌های سنگین از قبیل گاو و گوساله وجود دارد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان یادآور شد: بی توجهی به توصیه‌های پیشگیرانه دامپزشکی می‌تواند موجب ابتلاء دام‌ها و ایجاد خسارت‌های اقتصادی به دامداران شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار دامپزشکی تهران/ شیوع بیماری تب 3 روزه دامی

هشدار دامپزشکی تهران/ شیوع بیماری تب 3 روزه دامی