مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 مرداد 1399 ساعت 11:302020-08-08بين الملل

آغاز جنگ اقتصادی گسترده دشمنان اردوغان علیه ترکیه


تبدیل شدن موزه ایاصوفیه به مسجد ، حمایت ترکیه از آذربایجان در نزاع با ارمنستان و دخالت آنکارا در لیبی کشورهای منطقه ای و غربی را علیه اردوغان متحد کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، عبدالباری عطوان در تحلیلی در روزنامه فرامنطقه ای رأی الیوم نوشت: کاهش ارزش لیر ترکیه به پایین ترین حد خود در تاریخ اش در مقابل دلار همزمان با منفجر شدن اختلافات این کشور با یونان و مصر درباره مرزهای آبی و مناطق حفاری نفت و گاز مورد مناقشه، آغاز جنگ اقتصادی است که به رویارویی های نظامی مستقیم در خارومیانه یا در اراضی لیبی تبدیل خواهد شد.

پر واضح است که واکنش به طرح رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه برای تبدیل کردن ایاصوفیه از موزه به مسجد و اقامه نمازهای پنجگانه روزانه در آن، بدون اعلام و اقتصادی است و با ضربه زدن به شاهرگ اصلی جایی که درد آن را رییس جمهور ترکیه بیشتر حس کند صورت گرفت یعنی پول ملی کشورش که قدرت آن ستون فقرات موفقیت اقتصادی اش است؛ امری که باعث شد لیر ترکیه به طور مستقیم به 7.

3 درصد در برابر دلار آمریکا سقوط کند و این امر باعث کاهش ذخایر این کشور از ارز و فرار آنها به خارج و ناتوانی بانک های داخلی در حل این مشکل شده است؛ این سناریو دقیقا تکرار سناریوی لبنان با اندکی تفاوت است؛تفاوت هایی که بارزترین آنها قدرت اقتصادی ترکیه و حجم بدهی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز جنگ اقتصادی گسترده دشمنان اردوغان علیه ترکیه

آغاز جنگ اقتصادی گسترده دشمنان اردوغان علیه ترکیه