مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 مرداد 1399 ساعت 01:352020-08-08بين الملل

هرج و مرج پسا کرونا/ جنگ جهانی «یک و نیم» شروع شده است؟


کوین رود نخست وزیر سابق استرالیا در مقاله ای در نشریه فارین پالیسی در 6 می 2020 به هرج و مرج پساکرونا پرداخته و معتقد است این بیماری همه­ گیر برای هر دو کشور ایالات متحده و چین و برای نظم جهانی خوشایند نخواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، کوین رود نخست وزیر سابق استرالیا در مقاله ای در نشریه فارین پالیسی در 6 می 2020 به هرج و مرج پسایی پکن است.

مفسران ملی ­گرای چین با خوشحالی اغراق ­آمیز بیان کردند که از پریشانی ایالات متحده لذت می برند و به تقابل بین سخاوتمندی چین و بی­ تفاوتی آمریکا اشاره داشتند که: جنگ مردمی علیه کوید 19 پیروز شد و محاسن مدل سیاسی چین اثبات گردید.

با این وجود علی رغم حداکثر تلاش­هایی که مدافعان ایدئولوژیکی در پکن و واشنگتن انجام دادند، حقیقت ناراحت کننده این است که احتمالاً چین و ایالات متحده با قبول صدمات قابل توجهی از این بحران بیرون خواهند ­آمد.

نه پکس سینیکا[1] (آرامش چینی) جدید و نه پکس آمریکانای[2] (آرامش آمریکایی) نو شده می­توانند از دل ویرانه های این بیماری سر بیرون بیاورند.

بلکه هر دو قدرت هم در داخل و هم در خارج از کشور تضعیف خواهند شد.

درنتیجه یک حرکت آهسته اما پایدار به سمت هرج ومرج بین­المللی در مورد همه چیز از امنیت و تجارت بین ­المللی گرفته تا مدیریت بیماری های همه ­گیر، به جریان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هرج و مرج پسا کرونا/ جنگ جهانی «یک و نیم» شروع شده است؟

هرج و مرج پسا کرونا/ جنگ جهانی «یک و نیم» شروع شده است؟