خداحافظی صنعت خودرو با موتورهای پرمصرفشرکت توسعه قوای محرکه تیوان حاصل سرمایهگذاری مشترک گروه بهمن و شرکت دانشبنیان توسعه فناوری پارس رایزن است که با استفاده از توانمندیهای داخل و همکاری و مشارکت قطعهسازان بزرگ کشور، به دنبال اجرای طرح کلان ملی طراحی و تولید خانواده موتورهای کممصرف در بازه قدرتی 75 تا 143 اسب بخار و مصرف سوخت 5 لیتر در هر 100 کیلومتر پیمایش و سطح آلایندگی یورو 6 است. مرحله اول این طرح کلان ملی در نیمه دوم سالجاری به بهرهبرداری خواهد رسید. نخستین بار فناوری Downsizing & Down speeding برای کاهش قابلتوجه مصرف سوخت در موتور خودرو در سال 2012 در خودروهای شرکت فورد بهکار گرفته شد و طی سالهای بعد سایر خودروسازان مطرح دنیا از جمله بیامدبلیو، فولکس واگن، رنو و پژو نیز از این فناوریهای جدید در موتورهای نسل جدید خود استفاده کردند. بهعنوانمثال، شرکت فولکسواگن موتورهای با حجم 1800-1600 سیسی خود را با موتور هزار سیسی جدید که توان و گشتاور بالاتر و مصرف سوخت و آلایندگی کمتری داشت یا شرکت پژو موتورهای چهار سیلندر 1800 سیسی و 1600 سیسی خود را با موتور سه سیلندر 1200 سیسی پرقدرت جدید که مصرف سوخت و آلایندگی بهمراتب کمتری دارد جایگزین کرد. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |