مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 مرداد 1399 ساعت 05:252020-08-09پزشكي

مصرف زیاد کافیین و افزایش احتمال سقط مکرر


عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن سینا با بیان این که سبک زندگی یکی از عوامل موثر بر سقط مکرر است گفت: داشتن سبک زندگی سالم، به ویژه داشتن وزن متناسب می تواند خطر سقط مکرر را کاهش دهد.

- خطر سقط مکرر در خانم هایی که اضافه وزن دارند و به ویژه دچار سندرم تخمدان پلی کیستیک و یا مقاومت به انسولین اند، افزایش می یابد.

همچنین، مصرف سیگار و الکل و مصرف کافیین زیاد می تواند خطر ابتلا به سقط مکرر را افزایش دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از روابط عمومی مرکز درمان ناباروری ابن سینا، دکتر اعظم محمداکبری، درباره تعریف سقط خودبه خودی جنین و سقط مکرر گفت: منظور از سقط خودبه خود جنین، از دست رفتن بارداری پیش از هفته بیستم و یا پیش از رسیدن وزن جنین به پانصد گرم است .

منظور از سقط مکرر نیز دو یا سه بار سقط خودبه خودی جنین است.

سقط مکرر هم چالش درمانی مهمی برای متخصصان و هم یک معضل بزرگ برای همسران است و حتی ممکن است روابط عاطفی و زناشویی زوج ها را تحت تأثیر قرار دهد.

این فلوشیپ ناباروری جنبه چالش برانگیز درمان سقط مکرر را مواردی دانست که علت قطعی سقط ها مشخص نمی شود و توضیح داد: در مواردی ما به رغم بررسی های دقیق و پیشرفته، نمی توانیم به علت قطعی سقط مکرر پی ببریم و ناچاریم در این موارد صرفاً با در نظر گرفتن علل احتمالی درمان را پیش ببریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف زیاد کافیین و افزایش احتمال سقط مکرر

مصرف زیاد کافیین و افزایش احتمال سقط مکرر