مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 مرداد 1399 ساعت 06:052020-08-09سياسي

قانون پیر نیم قرن پیش احتیاج به اصلاح دارد یا آیین نامه ؟


سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، آیین نامه ای را تحت عنوان «آیین نامه قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران مصوب 1354 با اصلاحات و الحاقات بعدی» پیشنهاد نموده است که در معاونت حقوقی قوه قضاییه در حال بررسی می باشد.

- سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، آیین نامه‌ای را تحت عنوان «آیین‌نامه قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران مصوب 1354 با اصلاحات و الحاقات بعدی» پیشنهاد نموده است که در معاونت حقوقی قوه قضاییه در حال بررسی می‌باشد.

ذکر این نکته اساسی می‌نماید که قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران مشتمل بر 76 ماده و 15 تبصره در اردیبهشت ماه سال 1354 به تصویب مجلس شورای وقت رسیده است و آیین‌نامه آن نیز بنا بر تکلیف مقرر در ماده 75 همان قانون توسط وزارت دادگستری تهیه و تصویب گردیده است، لذا فرآیند قانونگذاری در این حوزه خاتمه یافته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک» پس از آنکه قوه قضاییه تصمیم به بازنگری در آیین نامه های مرتبط با حوزه فعالیت های حقوقی از جمله وکالت گرفت حال این دستگاه به دنبال اصلاح آیین نامه قانون دفاتر اسناد رسمی است و قصد دارد تا با کسب نظر از صاحب نظران حوزه حقوق ثبتی نسبت به اصلاح این آیین نامه اقدام نماید .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قانون پیر نیم قرن پیش احتیاج به اصلاح دارد یا آیین نامه ؟

قانون پیر نیم قرن پیش احتیاج به اصلاح دارد یا آیین نامه ؟