مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 مرداد 1399 ساعت 06:202020-08-09پزشكي

اثر خواب نامنظم بر کودکان بیش فعال


نبود خواب منظم در کودکان و نوجوانان بیش فعال، مهارت های عملی آنان را با ناسازگاری و وخامت مواجه می سازد.

- جی پلاس ، مهشید رابطیان اظهار داشت: خواب و استراحت کافی بیشتر می تواند به تمرکز بسیاری از کودکان و نوجوانانی که دارای اختلال بیش فعالی هستند یا به عدم تمرکز دچار شدهاند، کمک کند و مهارت های عملی آنان را زمانی که با کمبود خواب مواجه می شوند، تنظیم کند.

وی با بیان اینکه اغلب مبتلایان به اختلال بیش فعالی به عنوان یکی از شایع ترین بیماری های رفتاری عصبی در کودکان و نوجوانان، با تمرکز، توجه و مدیریت زمان مشکل دارند، افزود: این اختلال در بیشتر کودکان و نوجوانان بویژه در عملکرد تحصیلی، مهارت های اجتماعی و رشد عاطفی آنان مشکل ایجاد می کند.

این رواندرمانگر کودک و نوجوان گفت: فقدان خواب در کودکان و نوجوانان در حال رشد باعث عملکرد ضعیف دستگاه های اجرایی خواهد شد و از این رو این دسته افراد نه تنها دارای مشکلات خواب هستند بلکه به سختی به خواب می روند و در مواقعی دچار آپنه یا خرخر نیز می شوند.

رابطیان با بیان اینکه بطور معمول حدود 70 تا 80 درصد کودکان مبتلا به بیش فعالی دارای مشکلات خواب هستند، تصریح کرد: آپنه یا همان خرخر کردن در کودکان و نوجوانان مبتلا به بیش فعالی سه برابر مبتلایان به مشکلات و اختلالات روحی روانی است و این مشکل ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اثر خواب نامنظم بر کودکان بیش فعال

اثر خواب نامنظم بر کودکان بیش فعال