مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 مرداد 1399 ساعت 03:502020-08-10اقتصادي

سرمایه گذاری مکفی در حوزه تولید میوه های گرمسیری نشده است


مدیر کل دفتر میوه های گرمسیری وزارت جهاد گفت:تولیدات میوه های گرمسیری، حجم بسیار اندکی از تولیدات باغی را به خود اختصاص داده و این بدان معناست که سرمایه گذاری مکفی در این حوزه نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، زهرا جلیلی مقدم در برنامه گفت و گوی ویژه خبری یک شنبه شب شبکه دو سیما افزود: سطح زیر کشت میوه های گرمسیری کشور در ناحیه جنوبی سیستان و بلوچستان، حدود 13 هزار هکتار تخمین زده شده است که در آن 160 هزار تن تولیدات باغی و میوه ای برداشت می شود.

وی گفت: تولیدات میوه های گرمسیری، حجم بسیار اندکی از تولیدات باغی کشور را به خود اختصاص داده و این بدان معناست که سرمایه گذاری درست و مکفی در این بخش متمرکز نشده است.

مدیر کل دفتر میوه های گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی افزود: در سال های اخیر، روند توسعه میوه های گرمسیری روی ریل درست و منطقی قرار گرفته است و حتی در برنامه ششم توسعه هم هزار و 750 هکتار، به میوه های گرمسیری اختصاص دارد که حدود 90 درصد از این طرح مشمول استان های جنوبی به خصوص سیستان و بلوچستان است، ضمناً حدود سه هزار و 300 هکتار هم به طراحی اصلاح باغات تخصیص یافته است.

جلیلی مقدم گفت: عمده موانع بر سر راه اجرای طرح های یاد شده، کمبود آب در سیستان و بلوچستان است و برای رفع این مشکل راهکارهای عملیاتی از سوی وزا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرمایه گذاری مکفی در حوزه تولید میوه های گرمسیری نشده است

سرمایه گذاری مکفی در حوزه تولید میوه های گرمسیری نشده است