مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 مرداد 1399 ساعت 05:352020-08-11اقتصادي

کشف سرنخی از معبد لائودیسه در نهاوند/ فصل پنجم کاوش پایان یافت


رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نهاوند گفت: پس از یافتن سرنخی از معبد لائودیسه، فصل پنجم کاوش برای بیرون کشیدن این معبد از دل منطقه دوخواهران نهاوند به پایان رسید.

- محسن جانجان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه محله 12 هکتاری دوخواهران از نخستین کاوش هایی است که در سال 1322 انجام شده و تاکنون به عنوان حریم تاریخی درآمده و اجازه تغییر و ساخت و ساز به اهالی داده نمی شود، افزود: به منظور کوچک کردن این حریم و خارج کردن خانه ها از فهرست و همچنین یافتن معبد لائودیسه فصل پنجم کاوش ها که از 3 تیرماه آغازشده بود به پایان رسید.

وی بابیان اینکه در فصل پنجم کاوش ها، باستان شناسان 12 گمانه را موردبررسی قراردادند، گفت: مناطقی که قطعه مرتبطی در آن کشف نشد از حریم خارج خواهند شد و صاحبان آن قطعه ها می توانند طبق ضوابط مناطق تاریخی، اقدام به تعمیر یا ساخت و ساز بنای خود کنند.

محسن جانجان گفت: این محوطه تاریخی در سال 1327 به شماره 374 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و نتایج نهایی کاوش فصل پنجم معبد لائودیسه در قالب مقاله های علمی در سطوح ملی و بین المللی ارائه خواهد شد.

رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نهاوند همچنین از ایجاد برج نوری برای روشنایی سراب فارسبان نهاوند خبر داد و گفت: این طرح با هدف رونق گردشگری این روستا که سر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف سرنخی از معبد لائودیسه در نهاوند/ فصل پنجم کاوش پایان یافت

کشف سرنخی از معبد لائودیسه در نهاوند/ فصل پنجم کاوش پایان یافت