مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 مرداد 1399 ساعت 07:002020-08-11اقتصادي

صدور بیش از یک میلیون قطعه کارت هوشمند ملی تولید داخل


سخنگوی سازمات ثبت احوال کشور گفت: یک میلیون و 219 هزار و 814 کارت هوشمند ملی تولید داخل صادر و به متقاضیان تحویل داده شده است.

سیف الله ابوترابی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: تا کنون 47 میلیون و 649 هزار و 563 کارت هوشمند ملی برای ایرانیان واجد شرایط صادر و به آنها تحویل داده شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای صدور کارت هوشمند ملی تا کنون 57 میلیون و 913 هزار و 385 نفر نسبت به تکمیل ثبت نام برای دریافت کارت هوشمند ملی تکمیل ثبت نام کرده اند و 4 تا 5 میلیون نفر از هم هنوز برای ثبت نام کارت هوشمند ملی اقدام نکرده‌اند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: در کشور 62 میلیون نفر واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی هستند و هرساله یک تا یک و نیم میلیون نفر هم به تعداد اضافه می شود.

ابوترابی تاکید کرد: کارت هوشمند ملی تولید داخل، مشابه نمونه خارجی است و همه نکات ایمنی و فنی در تولید آن رعایت شده است و چاپخانه دولتی متولی تولید آن است.

وی افزود: از اسفند سال 96 با مشکل تامین بدنه کارت مواجه شده‌ایم و از آغاز سال 97 با شرکت‌های متولی که چاپخانه دولتی متولی تامین و تولید آن است، وارد مذاکره شدیم و تلاش‌ها آغاز و قرار شد که بدنه کارت ایرانی مشابه خارجی باشد، آزمایشات طولانی انجام شد و در آغاز نیمه اول سال98 شاهد تولید نمونه داخلی بودیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدور بیش از یک میلیون قطعه کارت هوشمند ملی تولید داخل

صدور بیش از یک میلیون قطعه کارت هوشمند ملی تولید داخل