مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 مرداد 1399 ساعت 09:002020-08-11سياسي

گیاهان مهاجمی که جنگل های هیرکانی را نابود می کنند


عضو هیات علمی موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور گفت: 6 گونه گیاه مهاجم در جنگل های هیرکانی شناسایی شده است که در صورت عدم برنامه ریزی مقابله ای، - جی پلاس ، طیبه امینی گفت: اعضای هیات علمی باغ گیاه شناسی نوشهر وابسته به موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع پس از پایش های دوره ای و بررسی های چندین ساله این گونه های مهاجم را شناسایی و معرفی کرده اند.

وی این مهاجمان را شامل گیاه پیچ کودزو، آروجیا، گل پیچک، سیدا، پیچ امین الدوله و تاجریزی زینتی معرفی کرد.

امینی که خود عضو هیات علمی باغ گیاه شناسی نوشهر است، گفت: این گونه ها غیربومی هستند و با توجه به شرایط آب و هوایی و رطوبت منطقه هیرکانی به سرعت تکثیر و رشد پیدا می کنند و به همین دلیل گونه های مهاجم گیاهی محسوب می شوند.

وی نسبت به احتمال خسارت ناشی از رشد و تکثیر سریع این گونه ها به جنگل های هیرگانی هشدار داد و افزود: در حال حاضر از نگاه محققان باغ گیاه شناسی نوشهر گونه پیچ کودزو خطرناک ترین در بین این 6 گیاه محسوب می شود.

عضو هیات علمی موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور گفت : هم اکنون شاهد تهاجم وسیع کودزو در یکی از شهرک های شهرستان تنکابن هستیم که در صورت ورود به جنگل با خطر بزرگی مواجه خواهیم شد زیرا این پیچ به سرعت روی تنه درختان پوشش داده می شود و موجب خفگی درختان و تغییر بافت پوشش در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گیاهان مهاجمی که جنگل های هیرکانی را نابود می کنند

گیاهان مهاجمی که جنگل های هیرکانی را نابود می کنند