مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 مرداد 1399 ساعت 09:552020-08-11اقتصادي

توسعه 2 هزار هکتاری کشت موز با همکاری بخش خصوصی


سرپرست معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی از توسعه 2 هزار هکتاری کشت موز در منطقه چابهار با همکاری بخش خصوصی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمد علی طهماسبی اظهار داشت: با تمهیدات انجام شده مقرر شد از طریق تعبیه سیستم های آب شیرین کن از جانب بخش خصوصی در منطقه چابهار کشت موز در این منطقه حدود دو هزار هکتار افزایش یابد.

سرپرست معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: جنوب ایران به ویژه منطقه چابهار محدوده بسیار مناسبی برای به عمل آمدن میوه های گرمسیری مخصوصاً موز است چرا که این محصول علیرغم اینکه آب زیاد مصرف می کند، اما تنها گیاهی است که گردش نقدینگی آن به روز است و صاحب مزرعه موز دائم در حال برداشت و ارسال محصول به بازار است.

وی ادامه داد: در همین راستا توسعه کشت موز در این منطقه در دستور کار است و مقرر گشته بخش خصوصی از طریق سیستم های آب شیرین کن در سطح وسیعی تولید موز را گسترش دهد.

طهماسبی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کشت موز در چابهار در وسعت 4500 هکتاری انجام می شود که پیش بینی شده با تمهیدات اخیر این میزان دو هزار هکتار افزایش یابد ضمن اینکه مزارعی که در کشت های جدید عملکرد و تراکم بسیار بالاتر نسبت به قبل با استفاده از فناوری های روز پیش بینی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه 2 هزار هکتاری کشت موز با همکاری بخش خصوصی

توسعه 2 هزار هکتاری کشت موز با همکاری بخش خصوصی