مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 مرداد 1399 ساعت 10:502020-08-11اقتصادي

ارائه طرح ایجاد کارخانه فرآوری اسانس گشنیز در نهاوند


مدیر جهاد کشاورزی نهاوند با بیان اینکه طرح ایجاد کارخانه فراوری اسانس گشنیز در نهاوند ارائه شده است گفت: تاکنون روی کشت گشنیز هیچ کار علمی و تحقیقاتی صورت نگرفته و اطلاعات زیادی در رابطه با آن وجود ندارد بنابراین کشت آن کاملا سنتی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از نهاوند، کریم حاج باباعلی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  به منظور بهره وری و ایجاد ارزش افزوده بیشتر از تولید گشنیز، طرح ایجاد کارخانه تهیه اسانس این محصول آماده و به وزارت جهاد کشاورزی ارائه شده است.

وی تصریح کرد: این طرح با سرمایه گذاری اتحادیه تعاونی های روستایی تهیه شده که در حال حاضر منتظر تایید آن توسط مسئولین مربوطه هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند افزود: نهاوند با تولید سالانه بیش از 12 هزار تن گشنیز حدود 60 درصد از این محصول در کشور را تامین می کند که البته بدون فرآوری به خارج صادر شده و سود اصلی آن به جیب این کشورها منتقل می شود.

وی با بیان اینکه محصول گشنیز در حال حاضر به صورت صد درصد سنتی کشت می شود افزود: متاسفانه تاکنون روی کشت گشنیز هیچ کار علمی و تحقیقاتی صورت نگرفته و اطلاعات زیادی در رابطه با آن وجود ندارد بنابراین کشت آن کاملا سنتی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارائه طرح ایجاد کارخانه فرآوری اسانس گشنیز در نهاوند

ارائه طرح ایجاد کارخانه فرآوری اسانس گشنیز در نهاوند