مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 مرداد 1399 ساعت 10:552020-08-11اقتصادي

پایان فصل پنجم کاوش معبد لائودیسه نهاوند


مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند از اتمام کاوش فصل پنجم معبد لائودیسه خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، محسن جانجان عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از یافتن سرنخی ازمعبد لائودیسه، فصل پنجم کاوش برای بیرون کشیدن این معبد از دل منطقه دوخواهران نهاوند به پایان رسید.

وی بیان کرد: محله 12 هکتاری دوخواهران از نخستین کاوشی که درسال 1322 انجام شده، تاکنون به عنوان حریم تاریخی درآمده واجازه تغییر وساخت و ساز به اهالی داده نمی شود.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند افزود: به منظور کوچک کردن این حریم و خارج کردن خانه ها از فهرست و یافتن معبد لائودیسه فصل پنجم کاوش ها که از سوم تیرماه آغاز شده بود، سرانجام مردادماه به پایان رسید.

وی با بیان اینکه در فصل پنجم کاوش ها، باستان شناسان 12 گمانه را مورد بررسی قرار دادند گفت: مناطقی که قطعه مرتبطی در آن کشف نشد، از حریم خارج خواهند شد و صاحبان آن قطعه ها می توانند طبق ضوابط مناطق تاریخی، اقدام به تعمیر یا ساخت و ساز بنای خود کنند.

جانجان در پایان گفت: این محوطه تاریخی در سال 1327 به شماره 374 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و نتایج نهایی کاوش فصل پنجم معبد لائودیسه در قالب مقاله های علمی در سطوح ملی و بین المللی ارائه خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان فصل پنجم کاوش معبد لائودیسه نهاوند

پایان فصل پنجم کاوش معبد لائودیسه نهاوند