مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 مرداد 1399 ساعت 04:202020-08-12اقتصادي

457 هکتار از اراضی کشاورزی ایلام به کشت گیاه«گوار» اختصاص یافت


مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام، گفت: 457 هکتاراز اراضی کشاورزی ایلام به کشت گیاه گوار اختصاص یافت.

- علیرضا طولابی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام صبح امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: در راستای مدیریت مصرف آب برای نخستین بار در سطح 457 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان های مهران، ملکشاهی، دهلران( مرکزی، دشت عباس، جلیزی، بیات، چم هندی) گیاه گوار کشت شد.

وی افزود: با توجه به اینکه این گیاه از توجه اقتصادی مناسبی برخوردار است مورد استقبال کشاورزان قرار گرفته و همچنین اراضی حوزه ی دهلران بیشترین سطح زیر کشت را داشته است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: هر کیلو بذر و محصول این گیاه در بازار به مبلغ 4 هزار و 500 تومان به فروش می رود و خرید آن به صورت تضمینی انجام می شود.

اثر کاهندگی چربی خون و قند خون وی تصریح کرد: گیاه گوار گیاهی است بومی منطقه هند است و اثر کاهندگی چربی خون و قند خون را دارد و در درمان سرگیجه، تعویق گرسنگی و تشنگی نیز موثر است.

طولابی ادامه داد: دوره رشد این گیاه از موقع کشت تا برداشت به مدت یکصد روز است؛ به طور متوسط دو تن در هکتار تولید دارد و تاریخ کشت این محصول از اوایل تیرماه آغاز شده و تا اواخر تیر ماه خاتمه می یابد؛ پیش بینی می شود زمان آغاز برداشت ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

457 هکتار از اراضی کشاورزی ایلام به کشت گیاه«گوار» اختصاص یافت

457 هکتار از اراضی کشاورزی ایلام به کشت گیاه«گوار» اختصاص یافت