مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 مرداد 1399 ساعت 06:002020-08-12اقتصادي

ثبت ملی ایستگاه راه آهن نقاب


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از ابلاغ ثبت ملی ایستگاه راه آهن نقاب خبر داد.

- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از ابلاغ ثبت ملی ایستگاه راه آهن نقاب خبر داد و گفت: ایستگاه راه آهن نقاب شامل چهار بنای سنگی است که به شماره 32840 در فهرست آثار ملی به ثبت رسید و به استاندار خراسان رضوی ابلاغ شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، ابوالفضل مکرمی فر افزود: از طریق راه آهن سراسری مشهد تهران که در مسیر خود از شهر نقاب می گذرد می توان به این شهر دسترسی داشت در شهر نقاب یک ایستگاه راه آهن مرکزی به نام همین شهر ( ایستگاه نقاب ) وجود دارد که تمامی قطارهای مسافربری و باربری که از این مسیر می گذرند در آن توقف دارند.

وی درباره موقعیت مکانی این اثر گفت: ایستگاه راه آهن نقاب به لحاظ موقعیت در استان خراسان رضوی، 5/3 کیلومتری جنوب شهرستان جوین و شهر نقاب قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی درباره پیشینه این اثر تاریخی افزود: ایستگاه راه آهن نقاب در سال 1317 تاسیس شده و مربوط به دوره پهلوی اول است.

مکرمی فر با بیان این که ساختمان اصلی ایستگاه در زمینی به مساحت حدود 125 هزار متر مربع ساخته شده است گفت: در ایستگاه راه آهن نقاب چهار ساختمان اصلی قدیمی با نمای سنگی ساخته شده است که این ساختمان ها شام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت ملی ایستگاه راه آهن نقاب

ثبت ملی ایستگاه راه آهن نقاب