مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 مرداد 1399 ساعت 06:002020-08-12دانش

اولین محموله تشعشعی برای ماهواره «ناهید 2» ساخته شد


سرپرست پژوهشکده سامانه های ماهواره، از طراحی و ساخت اولین محموله تشعشعی در پژوهشگاه فضایی ایران به منظور استفاده در ماهواره مخابراتی «ناهید 2» خبر داد.

- سرپرست پژوهشکده سامانه های ماهواره، از طراحی و ساخت اولین محموله تشعشعی در پژوهشگاه فضایی ایران به منظور استفاده در ماهواره مخابراتی ناهید 2 خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه فضایی ایران، حامد بابایی با اعلام این خبر در خصوص کاربرد این فناوری گفت: تشعشعات اثرات جبران ناپذیری روی قطعات و عملکرد ماهواره در طول مدت ماموریت دارند، از این رو با دانستن مقدار دقیق آن ها در محیط فضا و در یک مدار خاص می توان با راهکارهای پیشگیرانه همچون استفاده از حفاظ های آلومینیومی، بر طول عمر و قابلیت اطمینان ماهواره افزود.

برای این منظور، اولین محموله تشعشعی به عنوان یک محموله علمی-تحقیقاتی و برای اندازه گیری دز یونیزان تجمعی در محیط فضا، در پژوهشگاه فضایی ایران ساخته شد.

وی توضیح داد : با توجه به شرایط موجود، تامین چنین ماژولی از تامین کننده خارجی مقدور نیست.

لذا، به منظور بررسی محیط اطراف ماهواره ناهید 2 و همچنین استفاده از داده های این محموله در پروژه های راهبردی آتی کشور، در بخش توان الکتریکی پژوهشکده سامانه های ماهواره با همکاری سیستمی بخش های سازه، حرارت و سنجش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین محموله تشعشعی برای ماهواره «ناهید 2» ساخته شد

اولین محموله تشعشعی برای ماهواره «ناهید 2» ساخته شد