مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 مرداد 1399 ساعت 11:402020-08-12بين الملل

سفیر ترکیه از بغداد اخراج شود/ نیروهای عراقی به شمال اعزام شوند


«عادل الکرعاوی»، سخنگوی جنبش «انصار الله الأوفیاء» عراق، خواستار اخراج سفیر ترکیه از بغداد و اعزام نیروهای عراقی به شمال این کشور شد.

- عادل الکرعاوی ، سخنگوی جنبش انصار الله الأوفیاء عراق، خواستار اخراج سفیر ترکیه از بغداد و اعزام نیروهای عراقی به شمال این کشور شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، عادل الکرعاوی ، سخنگوی جنبش انصار الله الأوفیاء عراق، خواستار اخراج سفیر ترکیه از این کشور شد.

وی افزود: ما از ابتدا درباره خطرناک بودن حملات ترکیه به اراضی عراق هشدار داده بودیم و گفته بودیم اگر دولت موضع جدی برای توقف آن به عمل نیاورد، منجر به افراط در عملیات خواهد شد.

ترکیه حملات زیادی به مواضع پ ک ک انجام داده، و به عمق اقلیم کردستان عراق وارد شده و بر اراضی چنگ انداخته و موضع عراق ضعیف و خجالت آور است.

الکرعاوی تاکید کرد: موضع دیپلماتیک در قبال ترکیه فایده ای ندارد زیرا آنکارا فکر می کند که عراق ضعیف است و توان حمایت از مرزهای خود و مقابله با دخالت های خارجی را ندارد.

ارتش ترکیه طرح عثمانی را برای چنگ انداختن بر استان نینوا و الحاق آن به ترکیه دارد.

وی گفت: ترکیه به دنبال ایجاد پایگاه های نظامی بزرگ در شمال عراق است و این موضوع به کشورهای مجاور عراق هم اجازه خواهد داد که به مرزهای ما نفوذ کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفیر ترکیه از بغداد اخراج شود/ نیروهای عراقی به شمال اعزام شوند

سفیر ترکیه از بغداد اخراج شود/ نیروهای عراقی به شمال اعزام شوند