مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 مرداد 1399 ساعت 12:552020-08-12سياسي

قتل رزم آرا از زبان خلیل طهماسبی


«من خود را مهیا کردم، هنگامی که رزم آرا نزدیک شد آهسته دستم را بغل بردم.

تا اسلحه را از بغل بیرون کشیدم، رزم آرا دو قدم از من دور شده بود ترسیدم که خدای ناکرده از دستم فرار کند، - من خود را مهیا کردم، هنگامی که رزم آرا نزدیک شد آهسته دستم را بغل بردم.

تا اسلحه را از بغل بیرون کشیدم، رزم آرا دو قدم از من دور شده بود ترسیدم که خدای ناکرده از دستم فرار کند، فوراً از میان صف بیرون آمدم و اولین تیر را به سرش خالی کردم، رزم آرا فقط حرکت خفیفی به دست هایش داد که من بلافاصله دومین و سومین تیر را خالی کردم که رزم آرا افتاد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه ایران در بازخوانی تاریخ ایران معاصر به مناسبت پایان قرن جاری نوشت: سپهبد حاجعلی رزم آرا (متولد 1280) نخست وزیر وقت، روز شانزدهم اسفند سال 1329 در مجلس ختم آیت الله فیض در مسجد شاه، توسط خلیل طهماسبی از اعضای فداییان اسلام ترور شد.

او از روز پنجم تیر 1329 که به نخست وزیری رسید، برنامه دولت خود را بر تصویب قرارداد الحاقی نفت (گس - گلشاییان) در مجلس شورای ملی قرار داد اما با مخالفت گروه های ملی و مذهبی، مجبور به استرداد لایحه از مجلس شد.

قتل رزم آرا به روند ملی شدن صنعت نفت ایران سرعت بخشید و دو هفته پس از این حادثه، این لایحه در پایان سال 1329 در مجلس به تصویب رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قتل رزم آرا از زبان خلیل طهماسبی

قتل رزم آرا از زبان خلیل طهماسبی