مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 مرداد 1399 ساعت 05:502020-08-13سياسي

کمیسیون ماده 100 باید ملغی شود/ ایجاد سامانه ثبت شکایات و تخلفات


رییس شورایعالی استانها با اشاره به ارائه طرح جامع مدیریت شهری به مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون ماده 100 قابل اصلاح نبوده و باید ملغی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علیرضا احمدی رییس شورایعالی استان ها در سی و چهارمین اجلاس این شورا که با حضور رییس قوه قضاییه تشکیل شد گفت: شورایعالی متشکل از 75 نماینده از 31 استان سراسر کشور است که تشکیل آن بر اساس اصل 101 قانون اساسی بوده است.

وی افزود: تنها دستگاهی که می تواند به صورت مستقیم لایحه به مجلس ببرد این شورا است.

احمدی با اشاره به اینکه 125 هزار از 999 نفر از اعضای شوراهای اسلامی سراسر کشور به شکل شبکه هدفمند تشکیل شده اند که این شورا بر اساس قانون اساسی و قوانین مجلس وضع شده است، گفت: اما چون شوراها دیرتر از دستگاه های دیگر تشکیل شدند هنوز دستگاه ها نمی دانند چطور باید از ظرفیت آنها استفاده کنند.

رییس شورایعالی استانها با اشاره به اینکه در سطح کشور می توانیم از این طریق برنامه های کلان را کاربردی کنیم، گفت: شوراهای شهر و روستا دهیاری ها و شهرداری ها 50 درصد مدیریت کشور را برعهده دارند.

وی در ادامه با انتقاد از پررنگ شدن تخلفات شوراها در رسانه ها گفت: بر اساس آمارها تنها 10 درصد جامعه شورایی متخلف بوده اند، هر چند این تخلف هم زیاد است اما اینکه خدمات اعضای شورای شهر را نادیده بگیریم خوب نی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمیسیون ماده 100 باید ملغی شود/ ایجاد سامانه ثبت شکایات و تخلفات

کمیسیون ماده 100 باید ملغی شود/ ایجاد سامانه ثبت شکایات و تخلفات