مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 مرداد 1399 ساعت 05:252020-08-14پزشكي

ارتباط سندرم التهابی چند سیستمی با کرونا


محققان موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران می گویند: عوامل ایجادکننده سندرم التهابی چندسیستمی ناشناخته است اما بسیاری از کودکان مبتلا به این اختلال، - یا مبتلا به کرونا بوده اند یا در معرض یک فرد مشکوک یا تایید شده به این ویروس قرار گرفته بودند.

والدین و ارائه دهندگان خدمات سلامتی باید نسبت به علائم این سندرم و علائم هشدار اورژانسی حساس باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محققان موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با بررسی شواهد موجود به این سوال پاسخ داده اند که سندرم التهابی چندسیستمی در کودکان چیست و چه کسانی در معرض خطر آن هستند؟ آن ها می گویند: در می سال 2020، محققانی از لندن، ویژگی های بالینی و آزمایشگاهی هشت کودک مبتلا به شوک بیش از حد التهابی را گزارش کردند که همگی از نظر کووید-19 مثبت بودند.

مشخصات بالینی این موارد، مشابه با سندرم شوک سمی، بیماری کاوازاکی و سندرم شوک بیماری کاوازاکی از جمله تب، شوک و بثورات متغیر، التهاب ملتحمه، تورم اندام ها و علائم دستگاه گوارشی بود.

سندرم التهاب چندسیستمی در کودکان، شرایطی است که ممکن است قسمت های مختلف بدن از جمله قلب، ریه ها، کلیه ها، مغز، پوست، چشم ها و دستگاه گوارش را دچار التهاب کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتباط سندرم التهابی چند سیستمی با کرونا

ارتباط سندرم التهابی چند سیستمی با کرونا