مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 مرداد 1399 ساعت 09:452020-08-14سياسي

سقف ریخته شده بنای تیموری میبد، تیموری نیست!


گلایه ها در مورد ریزش سقف یک بنای تاریخی دوره تیموری در کهن شهر میبد در حالی همچنان نقل محافل و رسانه هاست که مسئولان میراث فرهنگی اذعان دارند که سقف مذکورکمتر از 50 سال قبل به صورت غیرکارشناسی روی این بنا ایجاد شده و باید تخریب می شده که البته به علت رطوبت .

- ایسنا/یزد گلایه ها در مورد ریزش سقف یک بنای تاریخی دوره تیموری در کهن شهر میبد در حالی همچنان نقل محافل و رسانه هاست که مسئولان میراث فرهنگی اذعان دارند که سقف مذکورکمتر از 50 سال قبل به صورت غیرکارشناسی روی این بنا ایجاد شده و باید تخریب می شده که البته به علت رطوبت سرویس های بهداشتی ریزش کرده است.

پس از ریزش سقف یک از بناهای تاریخی در میبد و گلایه جوامع محلی جهت پیگیری علت این حادثه به سراغ رسول مشتاقیان رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان میبد رفتیم.

مشتاقیان در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، ضمن بیان این که ساباط حسینیه بزرگ فیروزآباد در حال مرمت و بازسازی فرو ریخته است، می گوید: این بنا با پیمانکارانی از شهرداری در حال مرمت و بازسازی بود که رطوبت های ناشی از سرویس های بهداشتی به دیواره های اطراف این بنا اثر گذاشته و باعث خسارت به آن شد.

سید مصطفی فاطمی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد هم در این باره به خبرنگار ایسنا، می گوید: طاق مجموع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سقف ریخته شده بنای تیموری میبد، تیموری نیست!

سقف ریخته شده بنای تیموری میبد، تیموری نیست!