مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 مرداد 1399 ساعت 05:102020-08-15اجتماعي

مارمولک ها؛ موجوداتی خونسرد که دمای بدن آن ها تابع محیط اطراف است


رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان کردستان گفت: مارمولک ها (سوسمارها) گروهی از مهره داران هستند که به مانند سایر خزندگان موجوداتی خونسرد بوده و دمای بدن آنها تابع درجه حرارت محیط بوده و با هر تغییری در درجه حرارت محیط اطراف تغییر می کند.

- ایسنا/کردستان رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان کردستان گفت: مارمولک ها (سوسمارها) گروهی از مهره داران هستند که به مانند سایر خزندگان موجوداتی خونسرد بوده و دمای بدن آنها تابع درجه حرارت محیط بوده و با هر تغییری در درجه حرارت محیط اطراف تغییر می کند.

مارمولک ها از لحاظ اکولوژیک یکی از گونه های بسیار ارزشمند برای محیط زیست و طبیعت هستند و نقش مهمی در کنترل عنکبوتیان، حشرات و بندپایان دارند اما به نظر می رسد هنوز بخش زیادی از دنیای وسیع آنها کشف نشده و این نگرانی وجود دارد که قبل از شناخته شدن، به علت تخریب زیستگاه ها و سایر عوامل از بین بروند.

استان کردستان با قرار گرفتن در امتداد رشته کوه های زاگرس و تنوع زیستگاه های خشکی و آبی و توپوگرافی های منحصر به فرد از تنوع زیستی بالای برخوردار است و خزندگان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و از تنوع بسیار مناسبی برخوردار هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مارمولک ها؛ موجوداتی خونسرد که دمای بدن آن ها تابع محیط اطراف است

مارمولک ها؛ موجوداتی خونسرد که دمای بدن آن ها تابع محیط اطراف است