مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 مرداد 1399 ساعت 07:402020-08-15فرهنگي

«جمهور» افلاطون در بازار کتاب


چاپ تازه کتاب «جمهور» نوشته افلاطون با ترجمه فواد روحانی منتشر شد.

- چاپ تازه کتاب جمهور نوشته افلاطون با ترجمه فواد روحانی منتشر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، چاپ هجدهم این کتاب در 648 صفحه با قیمت 50هزار تومان توسط انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شده است.

ناشر در معرفی این کتاب و مترجمش نوشته است: در کتاب جمهور که از مهمترین آثار فلسفی و ادبی جهان و افلاطون به شمار می آید و جلوه گاه نظر نقاد و افکار عمیق افلاطون است میان سقراط و چند تن دیگر از جویندگان حقیق گفت وگویی درمی گیرد.

صحبت آن ها در آغاز درباره مفهوم واقعی عدالت است اما سقراط با برهان های روشن خود پرده های ابهام از روی حقیقت عدالت را کنار می زند و سپس در خیال به تعریف جامعه عادل و کامل می پردازد.

از سازمان و شکل حکومت و فضایل رهبران و تربیت افراد در آن جامعه سخن گفته و در نهایت بحث خود را به مسائلی می کشاند که منجر به تباهی و زوال حکومت ها می شود.

از مهم ترین ویژگی های این ترجمه مقابله متن ترجمه از سوی مترجم با سه ترجمه انگلیسی و دو ترجمه فرانسوی از کتاب جمهور است که منجر به روانی و خوانا بودن و قابل درک بودن متن کتاب شده است.

فواد روحانی، مترجم این کتاب، کارشناس ارشد مسائل نفت و از شخصیت های مؤثر در تأسیس سازمان اوپک بود و طی سال های 1961 تا 1964 دبیرکلی اوپک را نیز از سوی ایران بر عهده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«جمهور» افلاطون در بازار کتاب

«جمهور» افلاطون در بازار کتاب